Нетактично за “Българската Коледа”
Преди 2 години написах нещо кратко за предколедната благотворителност и по-специално за инициативата на президента “Българската Коледа”. Озаглавих текста “Нетактично за “Българската Коледа”. Тогава този текст беше публикуван за първи път във в-к “Класа”, но колегите решиха да “накървавят” заглавието и текстът се появи като “Българската Коледа” е ненужна“. Резултатът: повече не поискаха мои текстове и до ден днешен ми дължат сериозна сума за хонорари.
Но темата днес е съвсем друга. 2 години по-късно си спомних за онази история, защото част от медиите отново ни заливат със същата сълзлива пропаганда. Преди по-малко от месец пък гръмна скандалът с Фонда за лечение на деца в чужбина, който си “спестил” 24 млн. лв. от лечението на деца. Затова днес онзи текст ми се струва не по-малко актуален и го публикувам отново:
По радиото пак пускат едни и същи песни. Наближава Коледа и десетките варианти на Jingle bells изплуват от всеки ъгъл. И после цял ден не излизат от главите ни. Задължителният репертоар включва и една любима моя песен – “Знаят ли те изобщо, че е Коледа?” с гласовете на Боно от Ю Ту, Джордж Майкъл, Боб Гелдоф … Тази песен е изпълнена за първи път преди 22 години с благотврителна цел. Тогава Боб Гелдоф решил да организира колегите си, да направят един страхотен концерт и да съберат малко пари за бедстващите в Етиопия. Числото все още е спорно, но събраните пари са поне няколко десетки милиона.
За пета поредна година България посреща Коледа с “Българската Коледа”. За пета поредна година България посреща Коледа с потресаващите репортажи за крайно отчаяни хора, които очакват много малко помощ и я очакват именно от “Българската Коледа”. След по-малко от минута ще ме наречете безсърдечен циник, но това изобщо не ме интересува, защото разумът и най-простите сметки ме водят до един непопулярен за повечето хора извод - “Българската Коледа” е ненужно мероприятие. Тя отнема енергия и създава емоции, които не си струват крайния резултат. На официалната страница на кампанията в интернет пише, че досега “Българската Коледа” е събрала 7 384 953 лева. До тази Коледа вероятно ще минат 9 милиона. Дано да станат 10 милиона.
Само преди две седмици правителството даде 10 милиона на Държавната агенция по горите за придобиване на дълготрайни материални активи. Само преди две седмици правителството даде на Националната разузнавателна служба 1 милион и 204 хиляди лева за операции в чужбина. Само преди две седмици правителството даде по половин милион лева на няколко държавни комисии – за защита на конкуренцията, за защита на личните данни и за регулиране на съобщенията. Даде им ги, за да си вършат работата, за която веднъж вече са получили бюджетна субсидия. Списъкът е много дълъг. Събраните в продължение на 5 години почти 10 милиона лева от кампанията “Българската Коледа” държавата ги има. Но не иска да ги даде за тъжниите детски очи, които виждаме във всеки клип.
Числата обаче не са най-важното. Кампанията “Българската Коледа” е деморализираща. Тя изкривява ценностите, защото кара невинните да се чувстват виновни, а виновните – невинни. Всички, които гледаме тъжните детски очи в клиповете на кампанията, сме направили много повече за тези деца отколкото онези, които са задължени да им помагат по закон. Един е изпратил есемес, друг е купил благотворителна картичка, трети директно е дал пари на нуждаещи се. Децата без родители и хората с уврежданията обаче “се намират под особената закрила на държавата и обществото” – така е записано в конституцията. Още няколко закона задължават управляващите да отделят от събраните от всички нас пари именно за “особена закрила” на слабите и болните деца. Когато организаторите на кампанията “Българската Коледа” се похвалят, че са осигурили кувьози за някоя болница, те замазват престъпното бездействие на други властимащи. И когато ни покажат поредното детско отделение, където няма кувьоз, се чувстваме виновни, че не сме дали достатъчно. А наистина виновните по това време не гледат телевизия, защото са на поредния предколеден коктейл.
Както забелязахте, не коментирам политическите ефекти от кампанията “Българската Коледа”, защото това не е толкова важно. Най-важното е, че ние вече сме дали достатъчно пари с данъците си, но тези пари не достигат до страдащите. Това не се лекува с кампании като “Българската Коледа”.
/написано за в-к Класа и публикувано на 19 декември 2007г./
снимка: sodahead.com
80 Коментара
Other Links to this Post
RSS хранилка за коментарите по тази публикация. TrackBack URI




By Георги Антонов, 15.12.2009 @ 11:29
Евала. Същите неща съм се опитвал да обяснявам и аз на промити от битивикултурата (една дума е) мозъци.
By palpurina, 15.12.2009 @ 11:39
Моите мисли клонят към същата посока. Идиотско е специализираният фонд, който е създаден, за да помага точно на тези деца, да връща пари. Вместо да положат усилия, за да подобрят ефективността на работата на подобни фондове те се занимават с глупости… Българската Коледа е чудесно мероприятие за държава, в която властимащите са направили всичко възможно, за да подкрепят болните и сираците и чак тогава да искат още помощ - този път доброволна. Няма да изпратя СМС. Плащам директно на нуждащите се деца когато поискам по време на цялата календарна година. Защото тези деца не страдат само по Коледа.
Друг въпрос - колко струва организацията на “Българската Коледа”? И кой плаща?
На всичкото отгоре “Коледа” идва от думата “коля”, защото тогава се колят прасетата. От тук можем да преведем “Българската Коледа” като “Българското колене на прасетата”….
By Marta, 15.12.2009 @ 11:51
Айде сега…промити мозъци… останалите много добре знаем какво правим, дарявайки за “Българската Коледа”.Щото ако за вас има разлика между децата от тази или която и да е друга кампания, за мен няма… амо же пък и да искаме просто в навечерието на Коледа да бъдем добри, колкото и клиширано да звучи. Може да е просто начин да си кажем: “Ох, Господи, дано на мен не се случва…”.
Така че не си мисли, че за втори път отркиваш топлата вода, но някои от нас не ни интересува дали държавата отдавна е трябвало да се справи с този или друг проблем и кой носи отговорност, ние просто искаме да дарим, макар и само веднъж годишно, в навечерието на коледната нощ….
By Димитър, 15.12.2009 @ 11:56
Т.н. “Българска Коледа” е само един ПР на Гоце и нищо повече…
By Владимир Йосифов, 15.12.2009 @ 12:10
Добър ден г-н Бедров,
Преди много години на събрание на Настоятелството в Храм Света София предложих да се създаде “патронаж” за болни, стари, бедни хора от енорията.
Тогава, 1992-93г.това беше най-голямата енория в София, над 250 000 човека.
Отците, Господ здраве да им дава, само дето не избягаха от стаята.
Миряните се умълчаха, като че ли им вадиш зъб.
След няколко дни ми предложиха вместо да правя дарения за бедните и болните да им купя или кола, или килим, или нещо друго.
Отидох си. От време навреме паля свещичка. Точка.
С жена ми помагаме на една баба и се грижим за едно бездомно куче.
Докато пастирите на стадото се държат неадекватно ще има Вълци, които да водят кампании.
Ние сме си виновни.
Хората, които се чувстват гузни и пращат СМС на такива ПР Вълци са виновни в нещо. Те си купуват спокойствие.
Аз сменям канала и гледам крокодили, мечки, котки или маймунки или други “чисти” животни по НГ.
Спя спокойно и не ми е нужно да си купувам червена индулгенция.
Това е политическа , а не благотворителна кампания.
Това е психо атака !
Весели празници !
By Allisa, 15.12.2009 @ 12:19
Поздравления за статията. Предполагам, че подобни думи са винаги шокиращи за заслепените хора. Хубаво е, че все пак има някой, който не само вижда истината, но има смелост и да я каже.
By Longanlon, 15.12.2009 @ 12:31
Не съм съгласен с теб, Иване.
С текста си ти искаш да кажеш, че човешката благотворителност е ненужна и всички социални дейности трябва да са грижа само на държавата?!?
Един вид “не ми разваляйте коледата с реклами на тъжни детски очи, просто увеличете данъците”. Уау. Не очаквах от тебе такъв тип мислене.
By svetla, 15.12.2009 @ 12:33
Господин Бедров, вчера се разминах с Вас на улицата, но ми се стори някак … инфантилно да Ви спра и да Ви поздравя за смелостта и за гражданската позиция. Но понеже със сигурност Ви е нужна подкрепа, правя го сега - поздравявам Ви, уверявам Ви, че много хора Ви четат и се надявам да съхраните почтеността, критичния си поглед и творческата мяра. Надявам се българската журналистика постепенно да се зарази от Вашия пример.
By Г. Георгиев, 15.12.2009 @ 12:56
За това,колко е хуманно едно общество,се разбира по отношението му към хората в неравностойно положение.
Но не само по Коледа,а ежедневно,целогодишно.
By 10 стинки, 15.12.2009 @ 13:01
- ““Коледа” идва от думата “коля””
- “С текста си ти искаш да кажеш…”
- ” останалите много добре знаем какво правим, дарявайки за “Българската Коледа”
- “но някои от нас не ни интересува дали държавата отдавна е трябвало да се справи с този или друг проблем и кой носи отговорност”
- “ние просто искаме да дарим, макар и само веднъж годишно, в навечерието на коледната нощ”
Ще ме спукате от смях
Вредното в тия кампании е че затварят сърцата на много хора. Такива които искат да помогнат и то не само веднъж годишно. Такива които се интересуват какво става в държавата. Хора които не смятат, че човешката благотворителност е нужна. Хора, които пращат пари, не за да отбият номера, а наистина за да помогнат. Хора, които се интересуват какъв точно е ефектът от помощта им, а не я хвърлят на боклука и после да се бият в гърдите, че много помагат.
Благотворителността не е само пари, а тази точно кампания я превръща точно в това. Не е по-различна от последният “благотворителен” вип-брадър. Да има нещо добро от цялата работа. Една нищожна частичка. Но защо да крием огромният боклук под който се крие тая положителна прашинка.
Съгласен съм със статията на 100%.
By 10 стинки, 15.12.2009 @ 13:03
малка грешка, горе думата “нужна” фактически трябва да е “ненужна”.
By иво тик так, 15.12.2009 @ 13:03
Напълно споделям вашето отношение за т.н.кампания.Останах шокиран от това,че се връщат пари от некадърно управление,вместо да бъде помогнато на повече дечица…
By Kirov, 15.12.2009 @ 13:06
Г-н Бедров, истината която сте написали се стоварва с голяма сила върху политическата класа в България, но задава не-директно един важен въпрос. Бъпросът за манталитета на един народ. Един народ, уважаващ само здравите, силните, богатите и влиятелните ! Един народ, който гледа на болните и старите, като на ненужна тежест и “излишни разходи”. Малко или много, ние сме си дали съгласието за посоката в която се провежда финансирането и грижата за “излишните” в тази държава. Не случайно в страни като Германия, всеки внася към здравната си осигуровка и вноска - Pflege Versieherung , която отива директно за гледане на хора(във всякаква възраст) засегнати от психически и физически заболявания, които се нуждаят от специални грижи и медицинско обслужване. Само когато достигнем до извода, че и чуждия човек е човек, можем да се надяваме на човешко отношение към безпомощните. Нека не забравяме, че и ние няма да бъдем вечно млади и здрави, и някой ден ще бъдем зависими от решенията на другите !
By Иван Бедров, 15.12.2009 @ 13:35
Longanlon, не се опитвай да обясниш какво съм искал да кажа и така да ми вменяваш думи, които не съм казал. Каквото съм искал, съм го написал. Дори мисля точно обратното на твоето предположение. Но благотворителността не е работа на държавниците. Тяхната работа е да няма нужда от благотворителност.
By Mitko, 15.12.2009 @ 14:15
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=451086
By БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ, 15.12.2009 @ 14:54
Това е любимата ми “коледна” тема, а и позицията съвпада с моята. Тая година реших да не се занимавам с тези фекалии, но се радвам, че не мисля само аз така. Доволен съм.
By Longanlon, 15.12.2009 @ 14:57
“Но благотворителността не е работа на държавниците. Тяхната работа е да няма нужда от благотворителност.”
Явно имаме коренно различни възгледи за ролята на държавата - нещо, което не можех даже да предположа преди.
Работата на държавниците е да няма нужда от благотворителност?!? Един вид те трябва да се занимават и да финансират всяка възможно социална нужда?
Вменявал съм ти думи? А какво друго значат твоите думи?
By Sonic, 15.12.2009 @ 15:10
Всъщност, както и да го разглеждаме, и двете страни на спорещите ще са единодушни: много е тъжно, че ИМА такива деца! А защо има деца в такива домове?! Като се има предвид, че по статистика бездетните семейства са няколко пъти повече от броя на децата, не е ли толкова лесно решението: просто тези хора да се срещнат във времето и пространството! Тогава няма да има нужда от такива кампании, такива спорове и 100% децата ще са по-нахранени, по-доволни и по-щастливи!
Обаче! Имате ли представа за каква бюрокрация става дума, когато искаш да осиновиш дете! Документите, които се изискват са достатъчни за да се кандидатираш за президент на САЩ или за космонавт! А докато се набавят, минава време - време, в което децата растат в тази мизерия! Ужяс! Невероятно!
By Христомир Йорданов, 15.12.2009 @ 15:29
Once in the royal David’s city
Stood a lonely cattle shed
Where a mother held her baby.
You’d do well to remember the things he later said.
When you’re stuffing yourselves
at the Christmas parties,
You’ll just laugh when I tell you to
take a running jump.
You’re missing the point I’m sure
does not need making:
That Christmas spirit is
not what you drink.
So how can you laugh
when your own mother’s hungry,
And how can you smile
when the reasons for smiling are wrong?
And if I just messed up your
thoughtless pleasures,
Remember, if you wish,
this is just a Christmas song.
(hey! santa! pass us that bottle, will you? )
By Николай, 15.12.2009 @ 15:33
Един американски президент(Гроувър Клийвланд) е казал, че държавната помощ не е полезна, защото, отслабва твърдостта на националния характер и създава у хората очакването, че някой(в случая държавата) трябва да се грижи за тях. Освен това, пак според него, когато хората си помагат, укрепват братските чувства между тях и стават по-сплотени.
В този смисъл не виждам проблем в това хората да се намесят там където държавата трябва, а не помага. От това биха произлезли само хубави неща - ще се реши конкретен проблем, а и хората ще станат по-сплотени, както е казал президентът Клийвланд.
Вярно че “Българската Коледа” може би не е най-удачният пример за благотворителна кампания(тук донякъде се съгласявам с Владимир Йосифов), но това не променя мнението ми че е по-добре да си помагаме вместо да чакаме държавата.
By skier, 15.12.2009 @ 16:17
КАТЕГОРИЧНО НЕ СЪМ СЪГЛАСНА С КОМЕНТАРА!!!
Мнението Ви наистина е цинично и безчувствено!
Аз съм студентка в Австрия и в момента тук върви подобна каммания - “Светлина в мрака”. Навсякъде по света се правят такива кампании.
Вярно е, че държавата сякаш е абдикирала от задълженията си. Но това не е причина на тези нещастни деца да не бъде оказана помощ. След като правителството не си върши работата, добре е поне, че я има тази благотворителна кампания на президента. И ако Вие, г-н Бедров, се чувствате виновен, то сигурно е, защото подсъзнателно усещате, че позицията Ви май не е съвсем правилна. Аз мисля,че хората, които изпращаме SMSи и се обаждаме на посочения номер, не се чувстваме виновни, защото виждаме, че всички заедно помагаме, макар и малко. И как изобщо Ви дава сърце да кажете, че кампанията е безсмислена, след като резултатите са налице. НАПРИМЕР МАЛКИЯТ ЛЮБЧО! ПИЯН ШОФЬОР ПРЕГАЗВА РОДИТЕЛИТЕ МУ, ДОКАТО МАЙКА МУ Е БРЕМЕННА С НЕГО, А НА НЕГО САМИЯ ПРИЧИНЯВА ДЕТСКА ЦЕРЕБРАЛНА ПАРАЛИЗА. ТАЗИ ГОДИНА ТОВА НЕЩАСТНО ДЕТЕНЦЕ ВЕЧЕ Е ЗАПОЧНАЛО ДА ХОДИ И Е ТРЪГНАЛО НА УЧИЛИЩЕ. НИМА ТОВА НЕ ВИ ВЪЛНУВА? Дори само на това детенце да беше помогнато (а е помогнато на много повече), пак нямаше да е малко. И можете ли Вие да кажете на бабата на Любчо и на родителите на всички други болни дечица, че Българската Коледа е безсмислена?
Вие вероятно ще опонирате, че за децата трябва да се погрижат държавата и правителството. Да, но те не се грижат. Затова поне Българската Коледа може да направи нещо. И ТЯ ГО ПРАВИ!!!
By Ал, 15.12.2009 @ 16:40
Напълно споделям мнението на г-н Бедров за тази ПР кампания наречена “Българската Коледа”. Има си изграден (поне законово) механизъм нуждаещите се да получават помощ - било чрез здравната каса, било чрез този прословут фонд за лечение на деца в чужбина, а сигурно има и още един куп други механизми. Искам да добавя: АКО ИСКАМЕ НАИСТИНА ДА ПОМОГНЕМ на нуждаещите се, правилното действие е да “ПОДТИКНЕМ” АДМИНИСТРАЦИЯТА ДА СИ ВЪРШИ РАБОТА, било с шамар, шут, протест, публични изказвания, интернет кампании и каквото още се сетите. Така ще помогнем и на следващите нуждаещи се, защото ще задвижим бюрократичната машина. Плащането на идулгенции не е решение, а отлагане на решението!
By Антонела Петрунова, 15.12.2009 @ 16:43
ДА!
By Dian Lane, 15.12.2009 @ 17:14
Аз ли нещо не разбирам или някои хора тук упорито и погрешно тълкуват статията. Ами там съвсем ясно е казано: резултатите от широко пропагандираната Българска коледа са несъизмеримо малки в сравнение с многократно по-големите и често неоправдани държавни разходи. Публична тайна е какви пари изтичат в администрацията (тук бихме могли да споменем случая с “Информационно обслужване”).
Вторият аспект също е верен - деморализиращо е! Свирят ни на тънката струнка, докато отговорните лица съзнателно пилеят държавен ресурс, вече събран от всички нас, редовните данъкоплатци в тази страна. Не може едни и същи да плащат за безхаберието на други. Или някой иска да ми каже, че аз по-малко съчувствам на децата в нужда, понеже отказвам да участвам в поредната кампания?
Но искам да наблегна на третия аспект, който И.Б. умишлено е подминал - политическия момент в цялата акция (защото това си е политическа PR-акция за повишаване на рейтинга на президента). Забелязали ли сте, как умело той се присламчва към всяко събитие, което би му донесло популярност, било волейболен мач, било конкурс на Евровизия. А публична тайна е, че същият, заедно с приближеният му кръг, е един от най-големите олигарси в страната. Ами да се бръкнат тихомълком с някой милион и да решат проблема!
By Иван Бедров, 15.12.2009 @ 18:22
Longanlon, продължавааш да демонстрираш неразбиране, а не си такъв човек
Благотворителността не е работа на държавата. И това също не съм го писал. Конкретните дейности, за които Първанов събира пари, обаче са. Според няколко закона и една конституция. Може да ти харесва, може да не ти харесва, но законите са такива. И държавниците трябва да ги спазват, а не да правят сълзливи кампании.
By Хъш-хъш, 15.12.2009 @ 18:24
“Целта е невинните да се почувстват виновни, а виновните невинни!” -Абсолютно вярно! Това е капанът на десните(елитът на Айн Ранд). . . На пенсионерите не трябва да се угажда много - защото младите изработват пенсиите! -а построените пътища, улици, тротоари и много други неща - и образованието на тези млади, кой е изработил!?! А младите може и да не оставят Нищо- на идните поколения! Има аргументи срещу всяка дясна свинщина! Един инвалид, болен, или беден - ако не е дал - или не може да даде, може да е дал преди, или ще даде в бъдеще на Държвата, или негов роднина е дал в миналото(дори живота си) за Държвата, или негови наследници ще дадат на Държвата! . . .Да, може пенсионерите сега да не работят и да нямат фондове, но тяхният фонд е всичката инфраструктура плюс медицинското обслужване получено от тези които още не са могли да работят като деца - и също образованието на младите! Аз не съм пенсионер, нито циганин, но ми писна от свинските аргументи!
By Астор, 15.12.2009 @ 18:56
Петилетните напъни на бълг.народ да бъде милостив,което е добро,може с едно бъркане в джоба на който и да е от първановите авери директно да се изсипят 10-20 млн.Една заменка по-малко и готово.!!Ама няма да има 1 месец ТВ пиар!
By еми младенова, 15.12.2009 @ 20:05
Колко струват многобройните клипове за “Българската коледа”
и кой ги плаща.Как участват служетелите в Президентската институция.
By Реза, 15.12.2009 @ 20:17
Защо има толкова деца с увреждания по домовете ли?
Защото да имаш и да се грижиш за такова дете в България е лукс, който не всеки може да си позволи.
И това не е никаква шега, бих могла и в конкретни цифри да говоря.
By Труден, 15.12.2009 @ 21:00
Аз предлагам да няма 8-ми Март и да не купуваме цветя на жените.
Нека държавата да им купи.
By отворен въпрос, 15.12.2009 @ 21:03
Много се изписа за това тезата на статията каква била, а уви малко за това как са наистина хората с нужда от особена помощ (защото те не са експонати за коледа) и какво се прави за тях през останалите 364(365 при високосна) дни в годината. С удоволствие не само от държавата, а от всички граждани.
Вие какво правите освен да говорите?
By Хъш-хъш, 15.12.2009 @ 21:10
Добра идея Труден@, но нека и да даде и по сто лева на майка която има повече от едно дете! . . . . А пък ние мъжете ще направим ден без женски труд на него ден - защо не
By Труден, 15.12.2009 @ 21:23
@Хъш-хъш, ако им се даде по 100лв, ще е благотворителност, а държавата не се занимава с благотворителност.
Бедров точно това е пропуснал да усети - на Коледа се правят подаръци.
Президента може да го нарича както си иска, но ние даряваме (правим подаръци).
Тези бедни дечица също ще се радват да получат подаръци за Коледа (и не само за този ден).
Бедров, не се коси.
Аз ще купя два подаръка.
Тази година минаваш тънко.
Догодина може и да си смениш мнението и да не преписваш тази умнотия отново.
By Майка, 15.12.2009 @ 21:30
Бедров, прав си теоретично, но не и практически. Теоретично е работа на държавата да направи така, че всички седмачета да са в кувиози. Практически ако раждаш в Долно нанагорнище, 700 грамовото ти дете няма да е в кувиоз и ще си загуби зрението, защото малката болница в Горно Нанадолнище е последна грижа на дебелогъзите ни управляващи. За такива места подобни перверзни инициативи са единствен шанс. Готова съм да се развратя морално, и то съвсем съзнателно, защото 5 деца с запазено здраве са ми по-ценни от чистотата и правотата на убежденията ми. Което не значи че ще седя да роня сълзи пред телевизора с поредната репетирана реч на някое недъгаво детенце. Просто приемам нещата каквито са.
By Майка, 15.12.2009 @ 21:34
*кувьоз
By Иван Бедров, 15.12.2009 @ 21:43
Въпросът не е държавата да прави всичко. Ние - нашите данъци и нашият контрол. А онези временно пребиваващите във властта да управляват правилно парите ни. Това не е просто държавата, а сме ние и нашите пари.
By Георги Антонов, 15.12.2009 @ 21:51
Марта, пускането на левчета като акт на суеверност, т.е. на принципа “Може да е просто начин да си кажем: “Ох, Господи, дано на мен не се случва…”” няма нищо общо с “амо же пък и да искаме просто в навечерието на Коледа да бъдем добри”.
А от своя страна пускането на левчета с цел индулгенция, т.е. “не сме били “добри” цяла година, но искаме в навечерието на Коледа да можем да си кажем че сме”, не е начинът да се помогне.
Въпросът е какво иска да прави човек — да си забърше съвестта с пускане на левчета или да промени истински положението. Второто се прави като стремежите се насочат към полтически действия.
Пускането на левчета и измамното чувство че сме “дали своето” за “националната кауза” е начинът да бъдем приспани. Така решението на проблема се отдалечава, а не се приближава, както се вижда и от цифрите.
Нормално е хората преследващи краткосрочни цели да изглеждат инфантилни и смешни за тези, които преследват дългосрочни.
Изключвам тези, чиято цел е единствено да парадират със загриженост като Първанов. На него това му е целта и той си я постига. Не я постигат тези, които си мислят, че като пускат левчета помагат.
By Марин, 15.12.2009 @ 21:53
Няколко интересни факта от сайта http://www.bgkoleda.bg/
1. На сайта пише “По инициатива и под патронажа на президента Георги Първанов”
2. В контактите пише София 1123, “Дондуков” 2, bgkoleda@president.bg
3. Решенията за отпускане на средства и за закупуване на медицинска апаратура се вземат с подписването на тристранен протокол от представители на Президентската администрация, Нова телевизия и Българската национална телевизия.
Мисля, че става ясно, че това е Президент Първановата телевизионна Коледа със спомоществователството на Нова ТВ. Организацията на мероприятието частично го плащаме чрез нашите данъци (президент, БНТ).
By Хъш-хъш, 15.12.2009 @ 21:55
@Труден - Не е благотворителност - а стимулиране! Не съм против даването на подаръци, топлина и грижи при дадената(бедност) ситуация в България и крадлива върхушка, но в една демократична държава - няма нужда от това да има милостиня за някого, а просто държвата е семейство за всеки гражданин и да си оправя бакиите които е създала сама! Не е ли по-добре - да няма нужда от благотворителност??? И не си измиваите ръцете с един SMS, а подарете поне една играчка на дете - циганчетата и те са деца - ако не сте забелязали, а децата на българите и те може да имат нужда при тази безработица. .
By Майка, 15.12.2009 @ 22:01
Да де, ама тоя контрол не сме го упражнявали до днес (пак опряхме до гражданското общество)и със сигурност няма да почнем да го упражняваме утре (нито в следващите 20 години според мен, но това е друга тема). Така че до следващата година нищо няма да се промени, а ще продължават да се раждат недоносени деца, които ще имат нужда от кувьози…
By Труден, 15.12.2009 @ 22:53
@Хъш-хъш, опитвам се напомня на политизираните участници в тази дискусия, че наближава Коледа, на която децата очакват подаръци. Всички деца обичат подаръци за Коледа.
Не ме интересува колко шибани са ни политиците и държавата.
Вжното е аз да не съм шибан интелигент, който е забравил как се правят подаръци.
Ще накупя играчки, ще отида до близкото гето (живея в Йоханесбург) и ще се радвам на радостта на децата.
Няма да се чувствам Бог, нито ще очаквам Бог да ми прости греховете заради няколкото играчки.
Просто ще се радвам, защото е празник и децата са го усетили.
By Хъш-хъш, 16.12.2009 @ 0:03
Браво, но ние имаме да оправяме държвата си - поне да отнемем аргументите на политиците, със които оправдават безхаберието си! А, ти както смяташ да направиш в Йоханесбург, да стане и в България - но само това да е грижа на обикновенния човек
By Мирослав, 16.12.2009 @ 9:53
Г-н Бедров поздравления за хубавите статии и дискусиите след тях. По повод темата за Българската Коледа, статията е интересна и като цяло коментарите оставят читателя с идеята, че държавата не прави достатъчно и се опитва да прехвърли вината си, чрез такива кампании. Аз не мисля да говоря в тази насока, а по-скоро да поговоря за самите нас. Много хора смятат, че тази инициатива е корумпирана, безмислена и т.н. и затова няма да пускат sms. Възможно е, все пак доста неща в държавата са ни такива. Но, същите тези хора с ОХОТА пускат sms-и (и така изхарчват 1.20 лв.) за “съвсем прозрачни и не-манипулирани” предавания като Big Brother примерно (помните ли каква истерия беше на финала на първия сезон?) където хората истерично пускат sms-и с цел да “изгонят” някой или за да “спечели” техен фаворит? Или всички онези, които отново с ОХОТА пускаха sms-и за чата, който вървеше по 24 часовия канал NOVA+ (0.60 лв.)? Или всички онези, които с ОХОТА пускат sms-и за различните производни на Любовен оракул, които вървят по различни телевизии (2.40 лв.)? Или всички онези, които с ОХОТА пускат sms-и за регистрации по различни сайтове (предимно за запознанства)? И сигурно има още доста такива примери… Аз питам как за гореизброените неща пускането на sms-и се прави с такова голямо желание, а за Българската Коледа им се свиди 1.20 лв.? За 5 години Българска Коледа са събрани колко 7-8 милиона лева? А на фона на това 2 от 3-те мобилни оператора гордо се бият в гърдите колко абонати имали… Ако всеки един от техните абонати пусне по един sms, тази цифра ще се събира всяка една година. Оправдания, че хората са бедни и нямат пари, не мога да приема (поради фактите изложени по-горе). С този post, не оправдавам държавата, че не прави достатъчно или, че Българската Коледа не е PR кампания от която със сигурност зачезват парички, а просто казвам, че хората трябва да погледнат първо малко себе си.
By Юрий, 16.12.2009 @ 11:42
Иване,
Поздрави за текста. Иначе винаги по това време на годината си спомням написаното от О’Хенри, че благотворителността е най-печелившия бизнес (а значи и политиката, защото у нас те са едно и също). Тъжното е друго. Текстове, които сме писали преди години продължават да са напълно актуални и днес. Преди няколко месеца направих същото с един текст в Новинар, който иначе беше публикуван за пръв път преди четири години.
Както и да е! Бъди жив и здрав! Желая ти добри книги за четене, добри приятели за разговори и добър нов път след събитията от преди месец.
Отново поздрави от Юрий Проданов
By rumen, 16.12.2009 @ 11:43
Dian Lane е синтезирал(а) най-точно всичко, което може да се добави към коментара на автора. Тези, които обвиняват Иван Бедров в безчувственост и цинизъм или се правят, че не разбират за какво става дума, или наистина не разбират. Или се правят на глупави, или наистина са.
By Милена Христова, 16.12.2009 @ 14:32
До Мирослав
Едва ли някой, който чете тук Бедров, гледа предавания като Big Brother и др. подобни, камо ли да пуска там sms-и. Защо не се повдигна въпроса в медиите за “загрижеността” на Президента за болните деца? Как така този фонд връща всяка година в бюджета около 25млн. лева, приблизително колкото се събират и в Българската Коледа? Защо иначе толкова загриженият ни Президент не е осъществил някакъв контрол или просто не е проверил отчетите на Сметната палата? Ето затова голяма част от хората се отвращават от тази инициатива, която е под патронажа на Президента.
By Dian Lane, 16.12.2009 @ 15:06
Именно! Мисля си, че много повече хора биха участвали в “Коледата”, ако компрометираният президент не беше се вписал за неин патрон. По-добре да се оттегли за да не пречи на благотворителността!
By Мирослав, 16.12.2009 @ 16:16
Милена, не ме разбрахте. Аз говоря за хората по-принцип, не ги деля на четящи/не четящи блога на Иван Бедров.
By Bobacho, 16.12.2009 @ 16:53
И от всеки SMS (по един лев са мисля) 20% отиват като ДДС в бюджета - същия този който не си е свършил работата за грижата за болните деца и родилните отделения. И ако наричате г-н Бедров циничен, замислете се колко цинично е да се облага благотворителността. В нормалните държави сумите за благотворителност се приспадат от данъците. От тези данъци с които се очаква да се стоят болници и домове.
By andreshko, 16.12.2009 @ 18:11
Интересувам се някой знае ли колко души работят във Фондацията и какъв е годишният бюджет за издръжка на администрацията й ?
By Бибоп, 16.12.2009 @ 18:16
Благотворителността и доброволната помощ у нас с на такова ниско ниво, че е направо обидно. Да изпратиш един SMS НЕ е благотворителност! Същите тези хора, които защитават БГ Коледа с погнуса бягат от просяците по улиците.
Бедров е напълно прав, държавните мъже продължават да си пъхат пишките където не им е работа. Ако Първанов е лице на кампанията, по-добре да събират пари за австралийските кенгура.
By Val G, 17.12.2009 @ 15:32
Много интересна дискусия, жалко че нямам време сега да прочета всичко. Извинения, ако повтарям нещо вече написано.
Първо, Иван Бедров заслужава поздравления затова че повдига тази дискусия, дори да не сме напълно съгласни с неговата позиция.
Мисля че тук се смесват две неща, които трябва да се разграничат:
1) Факт е, че инициативата на президента Първанов е жалък и циничен политически PR, и бих призовал всички да я бойкотират. Като е толкова загрижен за бедните, нека целогодишно пести от бюджета на доста ненужното си Президентство и да даряват директно спестеното. Нека и сам даде от личните си пари, без да прави кампания от това. Нека правителството, депутатите, и вся остал’ная политическая сволоч (да перефразирам известен тост) от държавни хрантутници се бръкнат и направят същото. Бих приветствал президента наистина ако поеме ТАЗИ кампания, но за това което прави сега — не. По скоро го презирам.
2) От друга страна, знае се че опосканата държава България не може да се погрижи за всички бедни и нещастни в нея, и тук не съм съгласен с г-н Бедров. Благотворителност е много нужна в тази обрулена страна, но е нужна *обществената* благотворителност — инициирана и организирана от гражданското общество, не от мазни и гузни политици, които с нея да си купуват индулгенции, защото съзнават че до голяма степен са виновни за трагедията на тази страна.
Аз не живея в Бг и практически не мога да реализирам тази идея, но тези от вас които живеят там и съзнават нуждата от *целогодишна*, не коледна, благотворителна кампания, която да действа под обществен контрол и прозрачност, — нека я отнемат от мазните ръце на президента и подобните му и я подемат на обществена основа. Тогава аз с голямо желание бих направил дарение, и съм сигурен че много българи, и в Бг и отвън, биха ме последвали.
Г-н Бедров, а вие не бихте ли направили същото?
By Астор, 17.12.2009 @ 16:33
Президента,като иска да се прави на лице на т.н.Българска коледа,трябва:
-да публикува до края на януари пълен отчет за насъбраните средства,както се казва с подпис и печат
-в началото на декември да се публикува подробно,до стотинка ,разходите на събраните средства.
До сега се съобщават някакви общи цифри и спасителни мероприятия,без никаква строга отчетност.Това навежда на мисълта за злоупотреби с даренията.В другите бели държави това е подсъдно.Омбдусманът на БГ е длъжен да се самосезира и защити интересите на гражданите.И всъщност,кой упражнява контрол на всевъзможните дарителски кампании??Дарителски или измамни-кой и как доказва?Разните ТВ и Никикънчевци се пеняват от екрана ,а после никакъв ПИСМЕН отчет пред обществото.
By Dian Lane, 18.12.2009 @ 13:59
В светлината на последните събития, искам да добавя още нещо по темата. Понеже в съдебната власт се бил натрупал излишък, който не можел да се пренасочи другаде (след като бюджетът кой знае защо не беше актуализиран), то нека достопочтените висши правници от ВСС да раздадат тлъстите суми, с които предколедно се облажиха, за Българската Коледа. Така хем ще зарадват горките деца, хем ще разрешат уж техническия проблем (а всъщност морален), хем няма да се налага да се пращат хиляди sms-и, които после да се “загубват в превода”.
By o.m, 18.12.2009 @ 21:37
Българската Коледа помпа рейтинга на един български политик,излъгъл НАРОДА си и който вярва че да си лъжец е благородно.
By Snow, 19.12.2009 @ 9:33
Поздрав за автора на статията, за това, че изрече (отново) на глас мислите на мнозина. Цинизъм е да искаш , макар и лев, за болни деца, при условие, че преди това си си “спестил” милиони, предназначени за същата цел. Няма да изпратя СМС, и съвестта ми си е съвсем чиста.
By nidena, 19.12.2009 @ 9:39
Браво на Иван Бедров! Чудя се как някои читатели установиха, че той е против благотворителността или против това всеки от нас да направи нещо добро за Коледа? Става дума за това, че “Българската Коледа” се използва като параван от безхаберните и безотговорни управници, чието престъпно отношение към слабите, болните и изоставените остава ненаказано. В същото време се харчат милиони за какво ли не.
By Sneiktwo, 19.12.2009 @ 10:48
Евалата, добре че пак си го публикувал!
By Boris, 19.12.2009 @ 11:24
Съгласем съм с анализа на автора, с изводите, които прави, особено за това, че подобна “благотворителност” оневинява виновните и вменява вина на невинните, но обобщението за ненужност на инициативата не приемам.
Има благотворителност и благотворителност. Не е едно и също дали подпомагаш жертвите на цунами в Азия или жертвите на глада в Африка. Във вторият случай, потърпевшите са жертва не на природно бедствие а на политическо. “Цунамито” на корумпираните им правителства ги е изхвърлило зад борда. И въпреки това се организират концерти за гладуващите деца в Африка а не манифестации с призиви за осъзнаване на властимащите. Светът, какъвто го познаваме е несправедлив и затова има нужда и от идеи за промяната му но и от морал. Цинично е наистина, тези, които с безхаберие и ортащина са отговорни за окаяната ситуация, именно те да апелират към нашето съзнание с познатото ни от миналото “дайте да дадем”. Но пък с това ни дават и повод да осъзнаем тяхната неадекватност. От друга страна, един повод да бъдем милосърдни никога не е излишен. Та кое друго по-стойностно бихме искали да усетим в ближния си ако не неговата съпричастност към другия, неговата “човечност”, която създава чувството ни за (съ)общност. Хората имат нужда да възпитават в себе си милосърдието. Нека да не изхвърляме заедно с родилните води и бебето .
By Justice, 19.12.2009 @ 12:53
Макар да ми се иска да добавя някакъв позитивен, обнадеждаващ коментар, няма да го направя. Ще добавя нещо, което авторът е пропуснал да спомене в статията и което не е маловажно никак.
‘Българската Коледа’, освен, че “подбира” дали да даде пари и колко да даде от събраните, подбира и кои деца заслужават да получат. Болните деца, които виждаме в клиповете са от избраните да им бъде помогнато! Има много други деца обаче, които според “Българската Коледа” “могат да бъдат включени в кампанията”. Моята 7 годишна сестричка, която е с над 90% слепота, все още не може да ходи, нито да говори, нито да се храни сама, вследствие на ДЦП, явно не заслужаваше да бъде лекувана!
Нека си признаят колко хиляди писма от родители на болни деца получават, които искат надежда за децата си и как определят кое дете да получи лечение!
By maximama, 19.12.2009 @ 13:39
снощи и аз дарих един лев за първи път от началото на кампанията.
То просто не се издържа.Като почнат тези новини ни да ядеш ни нищо.Малко прекаляват с това.Не искам да кажа да скрием болните деца или не давайта но все ми се струва че има нещо неправилно в цялата работа.Даряваш пари ревеш ,децата ми и те реват като почне тази реклама с буратино.и после разбираш че някакъв фонд е имал пари пък не ги е раздал.Аз съм убедена че има средства самата държава да помогне. да питаме къде е църквата.защо и тя не помага?Ужасно е всяка вечер точно ама точно когато всички се събират около масата да ти внущават че на накого времето му изтича че сякаш от теб ама точно от твоя смс зависи живота на болни деца.Нека да има реклама но моисля че малко се прекалява с показването на различни репортажи.Да те манипулират така е отвратително и много точно звучи цитатът от статията “Тя изкривява ценностите, защото кара невинните да се чувстват виновни, а виновните – невинни”.В българия много обичаме да ревем да се хвашщаме за сърцето да се молим “само война да не става” и накрая я докарваме до някаква мизерия която пък се опитваме да оправим пак с мизерни дарения от мизерните си заплати вместо да се потърсим отговорност от държават защо тя не се грижи за болните си и изоставени деца
By катя, 19.12.2009 @ 14:17
През 200г. от българската коледа бяха дарени средства за лечение на Мария Минкова, с мозъчен тумор, с лекарстваото Антималигноцит. Детето е живо и здраво, излекува се…какво направи Президента обаче за другите деца?! ЛЕкарство има, той знае за това българско откритие, но въпреки това, другите деца умират и нямат достъп до това лекарство. Въпреки многократните писма на сдружението до президента, отговор или адекватна реакция, няма. Нещо повече, бяха отпуснати пари и за второ дете, но след като разбраха, че сдружението знае, парите на второто дете, бяха спряни…това е престъпление, парите са на всички нас, от къде на къде, за едни има за други няма…Детето почина, кй е виновен. Г-н Президент, само пиар не е нужен, а човешко отношение, което липсва. Трябва да се дадзе шанс на всички деца, не вие да решавате с нашите пари!!!
By Иван Фъртунов, 19.12.2009 @ 14:54
Статията е много добра, а нещата са елементарно прости.
Не усещате ли фалша в цялата тази издиригирана мелодрама? Значи на вас ви присяда залъка веднъж годишно като се сблъскате с живота на нещастните деца чрез тв екрана и дарявате, защото, ако не го направите няма да можете да си гледате кефа на пълни обороти?
Ако на някой наистина му пука за тези деца нека отиде и директно дари пари или храна в някой дом за сираци, а не да праща смс, от който дали някое дете ще види нещо е крайно несигурно. Ама доста удобно нали? Седиш си на топло на диванчето пред тв екрана, пръстите ти още лепнат от коледните лакомства, а ти с просълзени очи мажеш номера на Българската Коледа в мобилния си апарат с надеждата да заглушиш досадното гласче в сърцето си, което те тормози. Фалш!
By imgard, 19.12.2009 @ 17:42
Да.Всичко това е вярно,но малцина дръзнат да кажат истината за Българската коледа.Всички(в това число и аз)не издържаме на насълзените децки очички и протегнати ръце за помощ и какво правим?-веднага грабваме телефоните и започваме да звъним на посочените номера,надявайки се че помагаме.Но ,уви!Май трохички достигат до….децките сърца.Трябва да помагаме през цялата година и то точно на самите нуждаещи се.Иначе всичко е “гола вода”.В нашето градче - Исперих си имаме един дядо Коледа целогодишно,човекът който винаги ще те подкрепи и ще подаде ръка.Много искам да му напиша името.Не знам дали ще ми разреши,но ще го напиша и то с големи букви г-н ИВАН КРАЧУНОВ!Той помага на хората в отчаяние,загубили надежда.Той е ЧОВЕК!БЛАГОДАРЯ от името на всички, на които е помогнал!
By катя, 19.12.2009 @ 17:48
http://bgpetition.com/ANTIMALIGNOCIT/index.html
Подкрепете петицията, само с лекарство, което лекува може да се помогне на онкоболните деца…тровят ги схимшия, даряваме пари, но когато няма адекватно лечение, какво от това…
By Калин Ненов, 20.12.2009 @ 8:53
Преди тъкмо четири години, вдъхновени от поредната “Българска Коледа” (барабар с харча от 2 милиона лева за бронирани министерски мерцедеси клас S350), си заформихме празничен коктейл, който неусетно преля в МРЕДЖАН: Мрежата с идеални цели “Граждани с чувствително повишаващ се стандарт на живот без граници”. Цялата история (с картинки и продължения) е разказана тук… но мисълта ми сега е друга.
Опитвам се да се поставя на мястото на Дядо Коледа. Същият, дето се чуди бяхме ли добре деца през годината. Заслужили ли сме си подаръците.
Тия деца, дето правят “Бг Коледа” (и не могат четири години да пораснат), дали са си ги заслужили?
И ако Дядо Коледа реши да ги пренебрегне - какви подаръци да им направим ние?
(Впрочем - на празничния коктейл събирахме парички за депутатите, останали без мерцедесчета, под надслов: “Нека бъдем хора и да им дарим надежда”…)
By uadjet, 21.12.2009 @ 1:02
В тоя ред на мисли ,имам повече доверие ,примерно, на Движението на българските майки.Това са млади жени,които към своите ангажименти и грижи прибавят и чуждите.И не го правят само предколедно,а целогодишно.Ако някой се интересува искрено ,ще намери повече инфи в нета.И ако те съберат 1 000 лв.,те всички се влагат по същество и до край.А тия казионни мероприятия,като ”Българска Коледа” ,не се знае колко са ”усвоили”.И като добавим личния контакт,искреното съпричастие,излиза,че техните 1 000 лв.са много по-значими,полезни и истински.
By Момера, 21.12.2009 @ 10:15
Колкото и да му отваряте очите, народа си остава сляп и дава…Важното е, че дава от сърце! Манипулацията е явна, но шепата зрящи - безсилни да я докажат. Така или иначе - всички сме в един кюп и чакаме други сили да върнат справедливостта на земята! Самия Санта Клаус например! Или Дядо Мраз! В краен случай,Бубу Студь! Весела Коледа и сърдечни мигове на всички, които искат, но не могат, вярват и се надяват!
By Антон, 21.12.2009 @ 10:41
Не съм против Българската Коледа ако гоце не облизва самодовлно! Със спекулата на такива чувства е цинично политическото самодоволство.
By Божидар Хинков, 21.12.2009 @ 22:43
Браво г-н Бедров! Чудя се кога и раята ще прогледне, и веднаж за винаги ще измете човекоподобията като цървула от Сирищник…
By edna, 22.12.2009 @ 12:37
когато загасите поредната цигара в пеплника, отново си помислете дали е нужно дори да се замисляте за стотинките пратени за благородна цел.Сега се замислих че си пуснах смс без дори да съм видяла и една от гореописаните реклами и тъжни деца. Мен левчето няма да ме оправи дано поне помогне някому. Държавата сме ние - колко години трябват за да го осъзнаете!!!!!!!
By Dona, 22.12.2009 @ 15:17
Напълно съм съгласна със статията. Работа на управляващите ни е да се грижат са тези дечица, като влагат за това платените от нас данъци. С тази кампания президентът публично оповестява, че той и сие не си изпълняват задълженията!
By RoujkaBG, 23.12.2009 @ 8:11
Благодаря на Иван, че е изложил брилянтно и моето мнение.И хайде да не бъркаме действията на управници,
/които много ми се иска да мога да наричам държавници, но до сега нямам причина да ги наричам така/, а вместо това ги асоциираме с Държавата.
понеже знам, че животът е конкретен задавам няколко конкрети въпроса:
-Колко пари струва изработката на един рекламен видеоклип и излъчването му по телевизиите, и с чии пари се плащат?
- Кой плаща сметката за големият Коледен благотворителен бал, за софрите, камерите, телевизионното време?
Благотворителността не трябва да бъде показнодемонстративна.И да се пърчиш, че си събрал не знам си колко милиона от благотворителност и да се отчиташ за тях с няколко кувьоза пред камерите…а в същото време институциите да бездействат и да връщат неусвоени средста, отпуснати от бюджета целево…
Благотворителността е добро дело и никой не е против нея, а против начинът, по който се провежда, защото е комерсиален и некоректен.
Вместо да ми показват “Патронът”, че на него и ДС досието му знаем, по- добре по-вече прозрачност и да представят сметката, както на бюджетните средства, тъй и от събраните благотворителни средства.Да не показват картинки с кувьози, на които не пише кой с какви пари ги е закупил, ами да ми покажат сметката.
Пък Президента да си гледа Президенството и държавните дела и да не се прави на по- голям католик от папата, ами да отговори на въпроса на Иво Инджев за мезонета. Да отговори и на моят въпрос: Защо беше изгонен журналистът Инджев от БТВ, след въпросното предаване” В десятката”, в което му беше поставен конкретен въпрос, придружен с репортаж за въпросният мезонет?
By Венци, 23.12.2009 @ 11:30
Напълно съм съгласен и дори се чудя,как се намери някой да напише истината.Лично аз съм много възмутен,точно на Коледа когато човек трябва да се отпусне от проблеми и си почине,от всякъде го бомбардират с СМС за това и онова от всяка телевизия и радио където и да обърна -навсякъде нещастни хора даде и тъжни съдби.Коледа та ни се превръща в кошмар.Скоро ми се наложи да се обадя за да спрат да ме тероризират с тези смс игри от номер 500 ,след като се рових по сайтовете им около 1 час и не можах да намеря на кой номер да пратя смс срещу този терор се обърнах къ услуги на съответните оператори.От Виваком пратих Смс и готово ,М-Тел също пратих но въпреки, че ми пратиха отказа ви и приет на другия ден пак получих Смс с реклама .Глобул са най нагли с тези игри,операторката ми каза ,че е невъзможно да се откажа от тези СМС и след като казах ,че това е спам и нежелана поща и когато спя ме будят и казах ,че ще пиша на господари на ефира и ще подам жалба ,тя ми каза ,че това го имало в общите условия на договора който съм подписал и нищо не може да направи.Чудя се как е възможно това ????
By sledovatel, 25.12.2009 @ 20:29
Защо всчки се правят на луди и пускат дани милев в ефир. тов е данъчния който с измами и точене на ддс в края на 90 те год. си обзаведе студио и запя. може да е мн.добър музикант, и да не е осъден, но ако не беше крал яко , можеше да има повече пари за децата в бюджета.
- знае ли обществеността че е бил задълржан в ареста по две дела във върна и софия, съучастник е на стойко пеев - хан анпарух \уви.
By Barbarela, 26.12.2009 @ 19:31
Подкрепям статичта на 100%!
Вярно е че в цял свят се правят кампании, ама е малко странно точно правителството или президента да ги парви. Това е криворазбрана добродетел някаква. Ще бъда добър като пусна 1-2 смс. Всеки българин познава примери на нищета, но е трудно да отидем и да бъдем граждани където трябва. По лесно да си пуснем смсчето и и да проявим псевдомилосърдност.
By stasia, 29.12.2009 @ 16:49
Не съм съгласна със статията и с повечето мнения тук.Именно хората като вас пишейки тук, се молите да не ви се случва.Аз работя с болни и увредени деца ,и за разлика от вас съм наясно както с липсата на апаратура и медикаменти ,така с мъката и трагедията на семействата .Дори и да е пиар кампания както казвате това е една от най-реално помагащите кампании.И ако здравната каса,фонда за лечение на деца в чужбина и министерство на здравеопазването си вършеха работата ,и наистина детското здраве е приоритет ,нещата нямаше да са така.
Пожелавам на всички да сте здрави и малко по-добри!
By stasia, 29.12.2009 @ 18:38
Премахвате мнения който не ви подкрепят нали?Защото така ви е удобно.Е,тогава се молете за здраве и дано никога не ви се налага да изживеете мъката и ужаса на родителите на болните деца.Защото е страшно, когато заради стара или неизправна техниката ,не можеш да спасиш живот.Живутуркайте си така- щом това е вашата гледна точка.
By Ivan Bedrov, 29.12.2009 @ 19:26
Предишният коментиращ май го гони параноята. Не трия мнения и редовните читатели знаят това много добре.
By цветомила, 19.03.2010 @ 12:18
искам само да попитам всички които коментират този текст казвайки “държавата да помага” кой е състрахован че това на него няма да му се случи?
знам отговора:НИКОЙ
И съм сигорна че ако тази участ недайси Боже състигне някой от вас няма да питате дали ще му помогне държавата и съвестните граждани, за него просто ще бъде от значение да му баде указана нужната му помощ
Така че, тези деца също не ги интересува кой ще им помогне за тях просто е важно да поучат помощ,нека тя да баде от всички нас било то със по 1лв или по-сериозна сума.