« « Струваше си| Надежда всяка тука оставете » »

Айде, ако е удобно, не се правете на блогъри

147066705_c1a74e3b64Пичове, тая работа с писане не става. Ако ставаше, досега да съм управител на света. Да, да, Станишев, Яне и на Първанов компанията, за вас става дума.

Да се правиш на блогър е интересно занимание. Свидетелствам от първо лице. Но да управляваш държава вероятно е съвсем различно.

Лидерът на опозицията и бивш премиер Сергей Станишев пише статии и ги поства на сайта на БСП. Някои му ги четат.

Яне Янев пък чете в парламента декларация за президента, в която повтаря много малка част от съображенията, коите ние в блоговете пишем от години.

Президентът този път не поства, но съветникът му Иво Атанасов има мнение и то също е постнато на сайта на президентската институция.

Получава се едно голямо постване по време на пости.

Момчета, вижте какво, аз не ви се бъркам в обществените поръчки и в назначаването на посланиците. Айде, ако е удобно и вие не ми се бъркайте в блогърската работа.

снимка: Lady-Madonna

31 Коментара

  • By prado, 03.12.2009 @ 22:51

    Поздрави!

  • By Joro, 03.12.2009 @ 23:05

    Много пъти съм си мислил дали няма да е добра идея в президентския сайт да има възможност за публикуване на коментари под статиите.Тъкмо така ще усетят най-добре народната любов.

  • By Валентина Иванова, 03.12.2009 @ 23:08

    Прекрасно!

  • By Астор, 03.12.2009 @ 23:11

    Жоре,колкото Живков се интересуваше от народната любов,толкова и Първанов.Поведението му и изказванията демонстрират това.

  • By NPaine, 03.12.2009 @ 23:11

    XAXA :)

  • By Spirographus, 04.12.2009 @ 0:04

    Браво! На това му се вика “He’s back with a vengeance!”.

    Радвам се да ви чета отново.

  • By chaotic, 04.12.2009 @ 0:05

    бях се уплашил, че след края на ретв следва и край на блогването на работещите там.

  • By Barmolino, 04.12.2009 @ 0:20

    Попринцип е така,но замисляте ли се как медиите манипулират хората да правят разни неща.
    Да купуват да продават да гласуват да пушат да пият и куп куп още неща.Почти всеки който може да ползва компютър може да пише.
    Но не всеки може да пише правилни неща на правилно място
    Вие господин бедров като водещ какво правите
    Абсолютно нищо четете това което са ви написали или сте написали сам,но какво променяте ?
    Нищо така че това с писането е измислена работа
    Хубав Блог имате иначе.Добре подреден
    Лека и успешна седмица

  • By Преслав Недев, 04.12.2009 @ 2:39

    Много интересно мнение, но някак не очаквах да бъде в такъв смисъл… Съвсем накратко, как трябва да ви разбирам? Нещо от рода - “Станишев, пич не се прави на блогър, видя че нестава, затова си заряза и своя блог. Ако обичаш недей писаи за партийно онлайн издание, така и така таргет групата ви не ползва интернет. Зарежи писането. Така няма да докараш трафик”, “Иво Атанасов, вземай си заплатата като секретар по комуникационна политика на президента, но недей комуникира. Просто вземай парите и… си давай прогнозите за Еврофутбол в твоя блог (или сайт? така и не разбрах много разликата от двете ;-)) Оставете писането онлайн по блогове и сайтове на нас блогърите и не ни мътете водата.”

    Дано да съм ви разбрал погрешно…

  • By Ангел Грънчаров, 04.12.2009 @ 7:26

    Господин Бедров, разбирам патоса, който сте вложил в този постинг, ала ме смутиха твърде много тия думи в края:

    “… не ми се бъркайте в блогърската работа”.

    Аз това го разбирам така: че блогърската работа е нещо като занимание, за което патент има само Иван Бедров. Оттук се появи смущението ми: ами ако утре отрекат и моето, да речем, право да се занимавам с блогърстване, и то тъкмо по съвсем същата логика; понеже щом в момента се отрича правото на някаква си групичка да се занимава с “блогърската работа”, нищо не пречи утре да се отрече правото и на друга групичка да прави туй нещо, а тръгне ли се по тоя път, нищо чудно да удари и мен. Днес “политиците” немали право да се занимават с блогърстване, утре некои други, в други ден, ако няма съпротива на подетата кампания, ще се изтъпанчи, примерно, некой си там Бялгазар Илич, и ще рече: “Стоп, блогърстването е само моя работа, философите да не се мешат в нея!”, а пък неговото ехо, именно даскал Павел от Тутракан непременно, обезателно ке рече: “Обущарю (философе), гледай си обущата (философията)!”. Тогава що ке праиме, а?

    Аз съм, изглежда, прост, първичен, ограничен човек, ала разсъждавам така: блогърстването е свободна дейност, е израз на свобода. Всеки, без значение какъв е, има пълното право и възможност да се възползва от тази свобода. Отрече ли се на една група правото да се занимава с тая “дейност за избраници”, които предявяват нещо като монополно право върху нея, с това вече потенциално са застрашени всички останали групи. Така че тия горе блогъри, които аплодират и в несвяст мълвят: “Похвално, ах, Бедров, колко си прав, дай да те цуна!”, нека малко да се позамислят, че и тям утре може да се случи същото; някой друг “Бедров” да стане и да изкрещи и спрямо тях: “Сакън, туй, блогърстването, не ти е работата, гледай си обущата!”. Та затуй възразявам, не заради друго.

    Щото, предполагам, някой утре няма да пропусне да изкрещи: “Скандал: Ангел Грънчаров защищава Гоце, Дмитрич, Яне, Иво Атанасов и прочие сволоч!”. Не, съвсем не са ми мили нито Гоцето, нито Яне, особено пък Дмитрич, нито други подобни, но пък не мога да отрека, че колкото и да не ми харесват и на мен тия, те така или иначе погледнато, са също человечески същества, а пък щом като блогърстването е израз на человеческа свобода, то следователно правото на всяко человеческо същество на тая земя да блогърства не може да бъде отричано от никой. Отречем ли на едно человеческо същество туй човешко право, с това вече застрашаваме същото человеческо право и на всички останали човешки същества. Тръгнем ли по тоя път, след това може да се стигне до положение всички, които искат да се занимават с блогърстване, да бъдат принудени да се редят на опашка пред Иван Бедров, за да получат лицензия да се занимават с блогърстване; тогава он на мене, разбира се, такава лицензия нема да даде. Тъй мисля аз със своя ретрограден ум; може да съм станал съвсем немодерен, може да съм изостанал, но тъй ми се чини мене. Пък и държа на нещо, което много-много не се цени по нашите предели, и то се нарича “морал”.

    Аз, впрочем, правя тази моя реплика по една-единствена причина. Аз от години се занимавам с безнадеждни опити да прокарам някакво що-годе по-развито демократично съзнание поне в т.н. “демократична общност”, имам предвид общността на десните демократи. (За левите демократи почти съм се отчаял опитите ми да успеят, но за десните смятам, че е обезателно да станат поне малко по-демократични!) И споря непрестанно когато надуша проява на недемократичност независимо откъде се покаже тя; независимо дали нейн несъзнаващ какво прави носител и изразител е било Радан Кънев, било Иван Бедров, било Иво Беров, било кой да е друг. Немам си друга работа, та държа поне демократите у нас да станат демократични; туй, да проповядвам тая проста истина, е станало нещо като мое хоби.

    Ето, сега, примерно, предупреждава: ако се съгласим с журналиста Бедров и приемем, че с блогърстване могат да се занимават само журналисти (или филолози), а не, на първо време, политици, човек няма как да не се запита: а туй изискване касае ли другата част от политиците, за да е поне малко от малко справедливо? Отречем ли правото на Яне да пише или чете блогърски статии, длъжни сме да приложим същия аршин и към всички останали, в туй число и към, примерно, Радан Кънев, и към кой ли не още. (За Радан се сетих съвсем случайно, щото он е тъкмо от “моята партия”!) А, що ще правим тогава? Или правилото важи за едни, а за други, за “наште”, не важи? Как така?!

    Туй исках да река. Дано съм бил ясен. Постарах се да обоснова идеята си пределно ясно. Дано някой се позамисли като прочете горните редове. Дано позамислилите се за повече от разгневените, които ще се почувстват длъжни да ме пооплюят…

  • By erertin, 04.12.2009 @ 7:46

    Пропуснахте Мартин Димитров. Неговият “блог” отдавна му служи единствено за склад на разни интервюта, статии във пресата и т.н. Единствената интеракция с посетителите на блога му е във формата на триене на неудобни коментари.

  • By 123, 04.12.2009 @ 8:13

    Абе, кво да ви кажа, каквито ни политиците, такива ни и журналистите, такива ни и блогърите - трагедия, трагедия. “Не ми се месете в блогърската работа” - това могъл да роди Бедров и е горд с творението си. Ем, браво Иване, браво Бедровн. Бъди щастлив. На мама блогъра. Престанал съм да се интересувам от този блог. Влязох случайно. Извинявам се, надявам се да не се повтаря.

  • By Иван Бедров, 04.12.2009 @ 8:32

    Има дежурни засегнати :) Извинете за което. Съвет: поглеждайте понякога и с усмивка

  • By frog'n'roll, 04.12.2009 @ 9:22

    Наистина насериозно го взеха някои хора. :) Голяма работа не е станала - отпуснете се малко. :)

  • By Stanley, 04.12.2009 @ 9:59

    До 123 - Бе май не е било много случайно влизането ти тука…Звучиш доста отчаян от липсата на внимание. Не очаквам да ми отговориш, щот нали така и така не влизаш…Ама ако случайно наминеш отново - драсни некой ред, приятно е да те чете човек!
    P.S. Господин Грънчаров, всеки път ме изненадвате с анализите си…Едва ли и Бедров е подозирал за този дълбок втори план в статията си, ахахаха!

  • By Г. Георгиев, 04.12.2009 @ 11:21

    Голям майтап са някои от коментарите(коментиращите).
    Явно са оперирани от чувство за хумор.

  • By Георги Антонов, 04.12.2009 @ 11:32

    За мен всяка минута, в която Станишев се занимава с каквото и да е, включително писане в блогове, носи малко повече спокойствие. Правейки се на блогър, поне не се прави на политик.

  • By климатици, 04.12.2009 @ 12:47

    Хахахахахаха

  • By Ogy, 04.12.2009 @ 13:08

    И на мен ми направи впечатление последното изречение, че е леко прекалено, но не е в него смисъла на цялата статия все пак ;) Политиците в България имат проблем с популярността или по-скоро с положителната такава. В един прекрасен момент те виждат, че са се появили някакви си “блогъри” и откриват, че са популярни, ама не просто популярни, ами много харесвани. И какво правят въпросните политици? Решават, че трябва трайно да се настанят в интернет - то не бяха профили във facebook, то не бяха статии в блогове, то не беше чудо. На мен лично ми се вижда доста несериозно политици с профили във фейсбук, които си пращат коктейли, poke-ват се и си правят тестове “Кой герой от приятели съм”. Ама какво да им се меся в политическия PR. Интересно ми е кога ще осъзнаят тези хора, че не всичко, което работи добре за някой друг, може да работи добре и за тях. А дори и че може да проработи всъщност доста зле ;)

  • By Астор, 04.12.2009 @ 13:33

    Да Оги,права си.За някои политици блоговете са бумеранг.Например,прочитанито на Ивоатанасовите и Станишевите писания могат само да те развеселят,а и да откажат някой техен симпатизант.Нека си пишат на воля.Човек,каквото си направи,никой не може да му го направи.Нали виждате откога съвсем се смъкна рейтинга на Първанов-като започна да проявява хиперактивност.

  • By Радан, 04.12.2009 @ 13:37

    Иване, объркАл си се нещо.

    Най-влиятелният политически блог у нас е http://www.president.bg - има доста автори, част от тях анонимни :)

  • By Недостолепен лейтенант, 04.12.2009 @ 15:21

    Без Re:tv

    Дали ще схващаме полека
    основни истини за себе си.
    Да, вярно, има спин,
    „big brother”, свински грип,
    но ние някак оцеляваме
    и празни чаши не търпим.
    Екранът ни облъчва
    с чужди бедствия -
    та ние много да не питаме.
    Нали там страда някой друг
    и да се пулим и да мигаме,
    да си останем без въпрос.
    На малоумие цъфтеж.
    Надминахме дори налъмите.
    Какво ще ни покажат днес
    по тъпите си телевизии -
    все съдбоносни новини.
    Сега ще гледаме конкурси
    и плоски шоута, игри,
    „елит” и спорни идоли.
    Ще слушаме и интервюта,
    скандалите ще са заминали,
    а ние морни ще заспим.
    И като рибка във аквариум
    ще плува мозъкът - не във вода,
    а в щедър вакуум,
    за да сме лесно управляеми.
    Не почнаха ли да се раждат
    деца с калеври на Хаджи Смион -
    наивния герой на Вазов -
    със всеки винаги съгласен
    или „бунтари” като Фратю -
    хем смел, хем твърде предпазлив.
    Не може ли да стане иначе.
    Декември е и иде Коледа.
    „I have a dream.”
    Дано пък всеки да си каже:
    „Аз май съм идиот,
    но само малко, а не кръгъл.”
    Но кой ще зададе въпроса:
    „Не е ли Коледата повод
    да съм по-мъдър и добър?”

  • By Здравеца до Димо Райков, 04.12.2009 @ 17:01

    Присъединявам се към мнението за разрешаване на коментари по официалните сайтове не само на президента, но и на всички институции, както и на опозиционните партии. Те трябва да знаят какво мислим за тях от първа ръка. Само че никога няма да го разрешат, защото са наясно, че ще ги затрупаме с псувни и кал - т.е. с това, което са си заслужили за последните 65 г. В българската политика морално е само онова, което те устройва лично.

  • By Здравецa, 04.12.2009 @ 17:04

    поправка - до Joro и Astor

  • By Nina Simeonova, 04.12.2009 @ 17:53

    Оставете човека да пише. Видя се, че държава не може да управлява. Нека види, че и да пише не може.

  • By Златина, 04.12.2009 @ 18:32

    Не се блъскайте, в нета има място за всички! В парламента и в мин.съвета няма.

  • By Любака от Перник, 04.12.2009 @ 18:46

    Хареса ми. Но си мисля - щом има графомани, защо да няма и блогъромани?
    Ако въобще има спасение от гадостите на свободата на словото, то сигурно е в ОЩЕ ПО-ГОЛЯМА СВОБОДА НА СЛОВОТО.

  • By Aсен Янков Димитров, 04.12.2009 @ 18:58

    Крайно време е да ни наложат от горе и блогерите

  • By Апостол Апостолов, 05.12.2009 @ 10:38

    По този повод ще цитирам Татяна Дончева” “С лаф моабет държава не се управлява.”

  • By o.m, 05.12.2009 @ 22:24

    Подкрепям Жоро.Ама смее ли гаце да си разваля имиджа.А има ли смисъл.Разумните го познават.

  • By Ангел Грънчаров, 09.12.2009 @ 8:17

    Оказва се, че са твърде неприятни и дразнещи ония, които не венцесловят и не хвалят звездата, ами си позволяват, представете си, някаква критична забележка… и затуй трябва да бъдат наругани и подиграни… умилителна нашенска парвенюшка психология…

Other Links to this Post

RSS хранилка за коментарите по тази публикация. TrackBack URI

Вашият коментар