« « 118| Некви кинти » »

Президенската република и овулацията на кромида

onion_white_backgroundГорещо е. Главите врат и раждат безумия. И така някой партизански център по планиране изпланира поредната безумна тема, с която трябва да се занимават телевизии, вестници, информационни сайтове. Някой т.нар. колега да произведе новина, на следващия ден да цитира произведената новина в блога си, а на по-следващия ден излъчен от партизанския център по планиране говорител да изкоментира първоначално произведената новина. После изкоментирването отново да се появи в блога, а на следващия ден самият блог да бъде цитиран по телевизора. На помощ да се притекат братски вестници и информационни сайтове и манджата е сготвена.

Така работи партизанският център по планиране. Създава ниска купеста облачност, в която трудно ще видите колко кашкавал е откраднат от мандрата. Създава дъвката, с чието дъвкане устите да са заети и така да не могат нито да питат, нито да отговарят. Такава тема задължително трябва да звучи съдбовно. И едновременно с това – глупаво. Толкова глупаво, че всеки да се съмнява до последно в собствената си интелигентност и да си каже: А бе, голяма простотия е, ама след като го говорят по телевизора, трябва да е важно. И потиснат от собствената си простота да се облещи пред телевизора и да попива тезисите на партизанския център по планиране.

Не, изобщо не говоря за овулацията на кромида. Не е това темата. Въпреки че смисълът от обсъждането на двете теми е напълно сравним. Става дума за президентската република. На 22 юли Румен Петков загрижено предупреждава, че някой готвел президентска република. По същото време Яне Янев предлага референдум по въпроса. После президентът Желю Желев, който преди месец агитираше за партията на Ковачки, излиза на сцената и мачът вече е започнал. Политици, политолози и някои обикновени търгаши коментират плюсовете и минусите на овулацията на кромида.

Всъщност, държа много да се извиня на специалистите по ботаника. И в частност – на специалистите по кромида. Обещавам никога повече да не използвам името на този изключително важен зеленчук в контекста на партизанския център по планиране. Ако оставим настрана израза „Овулацията на кромида“, можем да спокойно го заместим с въпроса „Свършил ли е преходът“ - изключително съдбовни теми. Но понякога е много по-важно кой говори, а не какво говори. Просто вижте кой ги говори тези неща и отидете на плаж без абсолютно никакви угризения.

снимка: Wikimedia

32 Коментара

  • By лупо, 31.07.2009 @ 18:45

    “Пикаещият във фонтан” да си трае,защото…и да се снижава,да се снижава и т.н.!…

  • By Диана, 31.07.2009 @ 18:54

    хм, “овулацията на кромида” звучи доста сюрреалистично… Жалко, че Салвадор Дали не е жив. Сигурно щеше да направи добър анализ на ситуацията :-)

  • By Joro, 31.07.2009 @ 19:12

    Явно е нещо важно,защото Ж.Ж. нямаше току така да се появи на хоризонта.Идеята може би му е дошла,докато е прекопавал кромида във Веселиново.

  • By БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ, 31.07.2009 @ 20:25

    Второто изречение обяснява нещата доста изчерпателно. И жегата ги обяснява, но …

    Идеята за президентска република е малоумие от много висока проба.
    Да се подари много власт на една изнституция, без да е ясно що за читак ще я обсеби по някое време…

  • By Кирилов, 31.07.2009 @ 20:35

    Блестящ коментар, г-н Бедров! Поздрави!

  • By Joro, 31.07.2009 @ 20:44

    За втори път ще попитам.Коментарите ми биват изтривани или г-н Бедров има някакви проблеми с блога си?

  • By Димитър, 31.07.2009 @ 20:46

    С Бареков може да сте съграждани, ама той трудно може да ти бъде колега, ако ще и осем “блога” да има.

  • By СИД, 31.07.2009 @ 20:58

    Една абсолютно излишна и дори вредна дискусия в момент, когато усилията на обществото са насочени в друга посока. Тази посока обаче никак не се харесва на доволните от статуквото, които ще направят всичко възможно за запазването му. В това число и всякакви отвличащи шумотевици.

  • By nestinara, 31.07.2009 @ 21:01

    С удоволствие чета написаното от Вас. Моите уважения!
    Изключително вреден(в буквалния смисъл на думата) е Желев за България. От довеждането на Меди Доганов(лигитимирането му в политиката) на кръглата маса, до ден днешен. А най-обидно като българин се почувствах, след като видях президента на моята Родина(тогава Желев) на снимка с германския канцлер(тогава) Хелмут Кол. Само двамата. Прави! Толкова големи мръсотии направи този толкова малък(в пряк и преносен смисъл) човек!
    И продължава…

  • By Joro, 31.07.2009 @ 21:07

    Имам един въпрос към г-н Бедров.Някакъв проблем с блога ли има,или умишлено ми триете коментарите?

  • By watmark, 31.07.2009 @ 21:20

    Добре, виждаме кой казва тези неща. И на плажа. Без уризения и бански. И докато изхвърлям угризенията си през прозореца си мисля, на кого му е нужна президентска република? ББ така или иначе ще уравлява еднолично. А да няма да има зависимост от парламента. Това би стабилизирало малко политическата система, разнебитена в последните 20 години от политическите партии. Бета ми разправяше преди време, че модерните политическите технологии са еманация на гражданското общество, но те не го създават. Демек каквито и схеми да пробваме в управлението то нищо добро няма да се случи. За век и половина имахме султан, цар, опити за парламетарна монархия, диктатури, преврати, тоталитарен режим, 20 годишен парламентерен хаос… И резултатът е, че си останахме селяни, дори и в “градовете”. Имам предвид селяни в опозицията феодално зависими и независими граждани. Та за какво им трябва президент? Ами за алтернативни центрове на влияние. Нещо от сорта - сега Доган може да управлява в бъдеще няма да може. Но дори и да има стабилизиране на политическия живот това няма да ни направи граждани. Т.е. това на нас не ни трябва. Видяхме кой ги казва тези неща. По дяволите а на тях за какво са им. Примерно на Президента Желев?
    А да … угризенията през прозореца. И на плажа… Селяни на плажа…

  • By Тодор Станчев, 31.07.2009 @ 21:27

    Всички сме потърпевши от овулацията на Желю Желев.

  • By Стойчо М, 31.07.2009 @ 21:49

    Президентска република означава да си заложим бъдещето си на една карта и ако изборът ни е неуспешен, ще имаме възможност да си честитим лидер подобен на Чавез, Путин или пък Буш. Не съм съгласен на такъв хазарт. Колкото по малко хора имат власт - толкова по-голяма е възможността някой от тях да я открадне цялата!

    В България до сега сме избирали трима президенти - Желев, Стоянов и Първанов. Гласувал съм за Стоянов и ако имах право бих гласувал и за Желев, но самата идея да имат по-голяма власт е просто смешна. За Гоце - няма какво да говорим.

    В момента се пробват да подхлъзнат Герб, да се съгласят с идеята, защото от Герб могат да си помислят че могат да повторят успеха и ще имат президент. Само дето сметките след 2 години могат да се окажат криви и някое протеже на Гоце да се настани начело на президентска република. И какво правим тогава?!?

    И защо говорим за велико народно събрание и президентска република, а не за магистрали, прозрачност, справяне с кризата, здравна и пенсионна реформа, съдебна реформа, КОРУПЦИЯ и т.н. Защо?

  • By В. Велев, 31.07.2009 @ 22:01

    Г-н Бедров, чрез говорене по въпроса за президентска република, заинтересуваните страни искат да съборят кабинета на г-н Бойко Борисов. Не вярвам той да се излъже по тая тема.
    Едва ли не искат след една година да има избори за велико събрание и т.н. Надяват се народа тогава да се обърне и да върне пак комунистите и турците на власт.
    БОЙКО НЕ СЕ ПОДЛЪГВАЙ!!!

  • By Хесапов, 31.07.2009 @ 23:53

    Ако бяхме президетска република, сега щяхме да сме съветска такава!
    …а Ж.Ж. просто говори една от поредните си глупости, защото е огладнял и отработва хонорара!?

  • By КОСАН, 01.08.2009 @ 0:36

    А нима мислитее това не е идея на щаба на ББ(на става дума за Бриджит Бардо). Пожарникарят е доста тщестлавен и много би му се искало,вместо да се оправя с бакиите на прякото управление и да търпи досадни критики от опозицията може да стане баща на народа и да дава мъдри поучения и заръки от екрана. Това е точно в негов стил

  • By Nika, 01.08.2009 @ 7:51

    БиТиВито правеха анкета”Що е то блог”и спокойно заключиха,че повечето хора не знаят .Следователно БиТиВи-форевър!
    :D:D:D

  • By лупо, 01.08.2009 @ 10:27

    И Кольо Дудука да не се смята за голямата работа,защото не е!Нека първо да надскочи провинциалния си манталитет,да престане да сервилничи на определени политици и да не мисли,че БиТиВи-то му е негово!А последният коментар му най-много приляга!

  • By Мила, 01.08.2009 @ 10:54

    У-ааа,страхотно готин,типично предотпускарски коментар.Следващата раздумка на Бареков и сие ще бъде да направим възможен и трети мандат на Гоце,след като станем президенска република.Щото що ще прави иначе великия държавник Гоце след години.То селянина от Сирнищвик иска като Путин вечно да царува и да текат руските проекти в Б-я.И айде,Иване, приятна почика и на есен свежи,загорели-почерняли с нов хъс да ги разбиваме белким им дойде малко акъл в главата на т.н политически бизнес и всякакъв нарекъл се елит.

  • By ran, 01.08.2009 @ 14:14

    - Блогърите са жесток и безмилостен противник! Какво ще направите когато ви притиснат в ъгъла и няма какво да кажете?
    - Да затворим интернета?
    - Неее! Ще направите нещо мнооого по-интелегентно.
    Ще поканите Желю при Ангел - да разказва аналитични вицове за краставицата.
    А Цветан да арестува всеки, който се изхили.

  • By Владимир Йосифов, 01.08.2009 @ 14:30

    Гледах предаванетови.
    Много меко.
    И затова Ж.Ж. и други от ония пак ще ни облъчват.

    СЕДЕМ години сме били с президент, който говори като овчарите в планина Родопи - под връх Орехово.
    За това е виновен Стефан Савов, Бог да му прости.
    Никой не поема вината.
    Десните трябва да обясняват касви са им биле предзиденьтитье.
    Оти они беа : селянин / философин/ и селянин / адвокатин/ . Нямам нищо и не могат да ме осъдят.
    Позорно е първио да се държи гато партизанин от Чавдар, а вторио да носи каскет. КАСКЕТ !
    Това е позор !
    Нещастници.

  • By Алито, 01.08.2009 @ 15:42

    Са бе - таман сме цъфнали и вързали и ай - президентска республика. Ама някой си бил изкрал държавата и сега има шанс, ако не да се повкара в затвора, поне да се поплюе ачик връз него, молим ви се. Даже труд от немай накъде посъветва доганците да не пищят много и да свикват, че са в опозиция, ама свиква ли се? По-точно - отвиква ли се от голямата лапачка и ежедневните минети на варелия велева за най-великия сред политиците, аллах да ни вразуми най-сетне и да ни избави от непрекъснатите овулации на ченгетата, които имат миилони трикове, да ни отвличат вниманието…Хай, приятен плаж!

  • By tonytobgart, 02.08.2009 @ 3:10

    Извинявам се, че не съм по темата, но някой може ли да ме светне какви са тия 2 звезди върху България в шапката на сайта на ДПС?
    http://img201.imageshack.us/img201/5674/dpshead.jpg
    И по темата малко:
    Много хубаво лукче ще стане чудна салатка с него!Ще го изядем ще го …. и ще забравим за него.:)

  • By Seldunus, 03.08.2009 @ 13:36

    Поздравления и от мен за статията.

    Забелязъл съм тази тенденция за която говорите г-н Бедров от доста време по двете национални телевизии (БТВ и Нова) (Канал 1 изобщо няма какво да го коментираме). И в двете от време на време упорито се задъвква някоя “новина”, много често произведена във същите студия.
    Предполагам че г-н Бареков не знае че новините не се произвеждат но поне другите би следвало да са нормални журналисти.
    Иначе… от блога в сутрешния блок, от блока в блога и т.н. :)
    Накрая бай Иван гледа, гледа новини, па им тегли една и толкова.

  • By Стефан, 03.08.2009 @ 16:20

    Не може да сме заложници на една политическа фигура,па било то и президент.Свидетели сме, на изборите през последните 10-тина години, как народа се люшка от една посока в друга, за да търси спасителя.Само че,нямаме гаранция,при президентска република,да ли няма да изберем новия Чавес?!Затова никакво заиграване с Ж.Ж. на тази тема.Нека той да не отклонява вниманието ни от много по-важни въпроси,които предстоят за разрешаване в България

  • By Павел Х., 03.08.2009 @ 23:15

    Овулацията на кромида. А не може ли грудкуването на картофа? Пак става за манджа. :)
    Сега сериозно. Наистина това е любим прийом на много медии, политически сили и прочие. И винаги съм се удивлявал на злощастния наивитет, с който масите попиват всичко, което им изстрелват в главите от “талавизора”. И наистина забравят за важното, например че цървулите са им скъсани, а онези дето им забъркват манджата са виновни за това.

  • By торбалан, 04.08.2009 @ 17:12

    ако ще и диктатура на пролетариата да стане пак пак ще гледаме същите физиономии.така е братлета и сестри ,осъдени сме на доживот.аре бегайте на плажа

  • By hrist, 04.08.2009 @ 20:39

    eва ла

  • By hrist, 04.08.2009 @ 20:41

    Иване браво добре го каза за Барека

  • By stanski, 05.08.2009 @ 22:59

    съгласен съм със схемата за “партизанския център за планиране на новини”///добре я разяснявате г-н Бедров.
    имаме странната дарба и афинитет към отразяване на пъъъълни глупости,отбягваме важното,не зачитаме конкретното,не обръщаме внимание на адекватното и важното,защо ли се питам аз!?…Вместо да се занимават с нещо ‘важно’ …според мен това с изцепката за президентска република беше просто НЕсъгласуваност на щаба на ГЕРБерите и наистина се получи някак не намясто…розово на черно-белия фон…спекулации постоянно ще има …дано занапред не се получи само “ни лук ял,ни лук мирисал” с новото НИ управление.!

  • By Мария Христова, 06.08.2009 @ 17:10

    Проблемът с родния ни лук и неговото ядене и мирис, е меко казано митологичен. Лукът се отглежда именно за да не е яден, нито мирисан, но затова пък е масово произвеждан. И ако в нашето политическо пространство лучената градина все повече нараства и бива добре култивирана, то в общественото пространство именно заради този факт се произвеждат ТИКВИ. Вече има и нов писък на генно-модифицираните тикви - КУХИ тикви.
    А сега по-конкретно: точно така Бедров, трябва да слушаме новините, имайки предвид кой ги произвежда. Определено могат да се забележат закономерности между отразявани личности и отразяващи медии, както и в облясъците на отразената светлина. Вземете предвид също коментираните в обществено пространство теми пречупени през политическата воля на избраниците ни в НС. Колко от предизборните им обещания са били чисто и просто рекламни и колко им е зора да решат реално проблеми?
    Проблемите се експлоатират за овулация на лука. Това е изводът. :)

Other Links to this Post

  1. Политика в България » България » Президенската република и овулацията на кромида — 31.07.2009 @ 20:53

RSS хранилка за коментарите по тази публикация. TrackBack URI

Вашият коментар